یادداشت های یک دانشجو

ضرب المثل رومی:تا لحظه ای که زندگی ادامه دارد امید هم وجود دار د

یادداشت های یک دانشجو

ضرب المثل رومی:تا لحظه ای که زندگی ادامه دارد امید هم وجود دار د

طلاق فرجام ازدواج دختر 15 ساله با پیرمرد 90 ساله!

ازدواج پیرمرد 90 ساله و دختر 15 ساله ی عربستانی به نزاع کشیده شد و سرانجام با مداخله کمیسیون حقوق بشر عربستان سعودی طرفین به طلاق و جدایی رضایت دادند . 

                                                                 

 

 

پیرمردی که خود را 70 ساله معرفی کرده بود با فریب والدین دختر 15 ساله عربستانی و پرداخت مهریه ای نزدیک به 20 هزار دلار , توانست با او ازدواج کند . اما بعد از مدتی با فرار عروس نوجوان به خانه پدرش , داماد از خانواده همسرش شکایت کرد . داماد 90 ساله بازگشت عروس به خانه پدرش را خلاف قانون دانسته بود و از والدین همسرش به دلیل پناه دادن به او شکایت کرده بودند .

دکتر سهیلا زین‌العابدین، یکی از اعضای انجمن ملی حقوق بشر سعودی درباره این نوع ازدواج ها گفت : فاصله بسیار زیاد سنی میان این زن و شوهر‌ها سب می‌شود که دیگر نتوان این اتفاقات را ازدواج تلقی کرد بلکه به نظر می‌آید این دخترها فروخته می‌شوند

این پیرمرد مدعی بود 70 ساله است و اظهار داشت که فکر کرده عروس 25 ساله است ; و این مسئله باعث شد تا کمیسیون حقوق بشر عربستان سعودی تحقیقاتی انجام دهد و سپس درباره این پرونده اعلام کردند که این پیرمرد سنی حدود 90 سال دارد .

کتابهای جدید دیفرانسیل و ریاضی عمومی سال ۹۰

از لینک های زیر می توانید کتابهای جدید دیفرانسیل و ریاضی عمومی سال چهارم ریاضی و تجربی را دریافت نمایید.  

 

ریاضی عمومی تجربی  

 

دیفرانسیل

 

مورچه‌ها از بچه‌های دبستانی باهوش‌ترند!

 مطالعه جدید دانشمندان روسی نشان می‌دهد مورچه‌ها از بچه‌های دبستانی بسیار باهوش‌ترند، دست‌کم این حشرات در علم ریاضی نسبت به بچه‌های کلاس پنجمی هوش بیشتری از خود به نمایش می‌گذارند.

 محققان دانشگاه "نووسیبیرسک" و دانشگاه علوم رایانه‌ای و ارتباطات از راه دور سیبری می‌گویند مورچه‌ها به طور حتم در حل‌کردن مسائل ریاضی از یک بچه کلاس پنجمی باهوش‌ترند. برای نشان دادن این توانایی، محققان در میان گونه‌های مختلفی از مورچه‌ها متناسب با توانایی شمارش و حل‌کردن مسائل ابتدایی ریاضی به جستجو پرداختند. به گفته محققان گونه‌های بسیار اجتماعی مورچه‌ها از قبیل مورچه‌های سرخ می‌توانند اطلاعاتی درباره ارقام را به اعضای گروه مورچه‌ها انتقال دهند و همچنین عمل‌های ساده ریاضی را انجام دهند.

 دانشمندان برای آزمودن برتری مورچه ها، ابزاری مارپیچی و تو در تو را به وجود آوردند که در نقاطی خاص از آن غذا قرار گرفته‌بود. رها کردن مورچه‌ها در میان این مارپیچ نشان داد علاوه بر اینکه مورچه ها از طریق به جا گذاشتن رایحه از خود مسیر راه را به هم گروهی‌هایشان نشان می‌دادند، بلکه پیام‌هایی را درباره ارقامی مرتبط با مارپیچ‌ها، فاصله آنها و تعداد قدم‌هایی که باید برای رسیدن به غذا برداشته شوند را به یکدیگر منتقل می‌کنند.

 محققان معتقدند این نتایج نشان‌دهنده توانایی مورچه‌ها در استفاده از مقادیر شمارشی و انتقال اطلاعات مرتبط با آنها به یکدیگر است. دیگر مطالعات نشان داده‌بودند که مورچه‌ها و زنبورها از قدرت انجام خلاصه کردن، حدس زدن و دیگر مهارت‌های مرتبط با ریاضی برخوردارند. مورچه‌ها همچنین می‌توانند بر روی ارقام کوچک عمل‌های ساده ریاضی انجام دهند.

 بر اساس گزارش دیسکاوری، محققان با اشاره به دیگر مطالعاتی که بر روی توانایی‌های ریاضی دیگر جانداران انجام شده‌بود می‌گویند پرنده‌ها نیز در ریاضی استعداد دارند، به ویژه پنگوئن‌ها، کلاغ‌ها و طوطی‌ها در شمارش و حل کردن پازل‌های عددی بسیار با استعداد به شمار می‌روند

دختربچه کلاس اول نابغه ریاضی!

 

بر اساس گزارش دپارتمان آموزش و پرورش ایالت نیویورک آمریکا، این دختربچه هفت ساله که «جارد هولگادو» نام دارد می‌تواند تمام مسایل ریاضی را به راحتی حل کند.

 معلم این دختربچه در این‌باره یادآور شد: این دختربچه مسایل ریاضی مربوط به دبیرستان را به راحتی حل می‌کند و علاقه فراوانی به جبر دارد. این موضوع برای تمام معلمان مدرسه ابتدایی که این کودک در آن در حال تحصیل است، یک مساله باورنکردنی است.

 این معلم در ادامه یادآور شد: امیدوارم بتوانم هوش این کودک را با آموزش‌های مناسب پرورش دهم. او به طور حتم یک نابغه ریاضی است.

تحلیل آخرین شکست فوتبال ایران


تحلیل آخرین شکست فوتبال ایران


ادامه مطلب ...